lørdag den 6. januar 2018

Befriende farvel






2017 var et FORFÆRDELIGT år på rigtig mange områder.


Specielt efteråret var slemt,
og det var derfor en befrielse at sige farvel til 2017,
og tage hul på et friskt nyt år.

Nye begyndelser er sundt for sjælen.
At lægge noget bag sig, og starte på en frisk,
er præcist det, som jeg har brug for.

Bloggen har virkelig lidt under min manglende tid.
Prioriteringer har været nødvendige,
og kostet, både på den ene og den anden front.

Skulle jeg nøjes med kun at ønske mig én ting for 2018,
så er det TID!!!
Tid til familien, og tid til mig selv.
Tid til fordybning.
Tid til at lave noget kreativt.
Tid til at læse gode bøger.
Tid til at træne.
Tid til at gå ture i naturen, og mærken vinden i mit ansigt.
Tid, tid og atter tid!

Helt frem næsten til nytårsaften havde jeg travlt.
To eksamener inden for kort tid.
Den 22. og 29. december,
og dermed de to sidste certificeringer i hus.
Dvs. for den ene eksamens vedkommende mangler jeg lige at lave et projekt,
men det skal jeg nok få gjort, og dermed er den del et overstået kapitel.
- For denne gang :-) - 
Jeg havde fået lov af Sofie at overtage hendes værelse,
og her sad jeg fra tidlig morgen til sen aften/nat,
og læste og lave øvelser i ét væk.
Kun afbrudt af små pauser,
hvor jeg enten hentede (eller fik bragt :-) ) kaffe, vand og lidt mad.
Det var SKØØØØNT, da det den 29. december ca. kl. 11.00 var overstået!!
Jeg var SÅ glad og SÅ stolt over mig selv :-) :-) :-)

2018 er også begyndelsen på et nyt job,
nye kolleger, nye arbejdsprocesser,
og dermed en masse nyt at skulle forholde sig til.
Den første uge i det nye år er allerede gået,
og jeg er overrasket over,
HVOR TRÆT JEG ER, NÅR JEG KOMMER HJEM :-)

Weekenden er derfor kærkommen, kan jeg love jer :-)

Det bliver nu ikke ligefrem en stille weekend,
for i dag skal Sofie's værelse ordnes.
Hele værelset skal ryddes op. Der skal sorteres i alle hendes ting.
Noget skal på loftet, og noget får lov at blive.
Hendes nye sovesofa, som hun fik i julegave i år,
skal sættes op, og hun kan næsten ikke vente med at vi kommer i gang :-)

I morgen er der fødselsdag i familien,
så dermed er den weekend gået,
men bare det går på noget godt,
er det også helt i orden :-)







Lidt kreativt nåede jeg dog i 2017.

Blandt andet sammen med to dejlige kolleger i november måned,
hvor vi mødtes hos Lisbeth, den ene kollega, som er HELT VILDT GOD TIL AT SY!!!

Stoffet, som I ser her på billedet, var jeg ude at købe i Stof og Stil,
og jeg havde planlagt at sy en kimono, en chemise og et par trusser.




Det er SÅ dejligt, når vi samles hos Lisbeth en hel dag,
og syr, snakker og hygger :-)




Jeg nåede at sy kimonoen, og den blev bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ flot.
Jeg ELSKER den.
Blødt, lækkert stof i en flot blå farve.
Lige som jeg havde ønsket.

Næste gang vi mødes skal jeg så i gang med chemisen og trusserne.




Billedet ovenfor gengiver den ikke helt retfærdigt, synes jeg.
Den er slank i snittet, og falder så smukt om kroppen,
og går helt ned til ca. 20 cm fra anklen.





Indtil nu har jeg kun brugt den som morgenkåbe,
men vil også prøve at have den på til et par jeans og et enkel top.
Bliver sååååååååååå fint :-)

NU må jeg hellere i gang.
Der er meget, der skal nås i dag.

Vi ses :-)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar