fredag den 15. december 2017

Store vaske dag





Sidste weekend var det store vaske dag herhjemme,
hvilket betød at ALT blev vasket ned, tørret af, ryddet op og ryddet ud,
så det var klart til at pynte op til jul.

Vinduerne fik også en MEGET tiltrængt tur :-)






Det betød også at betrækkene på sofaen blev taget af,
og puttet en tur i vaskemaskinen.

Faktisk plejer jeg kun at vaske betrækkene på sofaen én gang om året,
og altid om sommeren, så betrækkene hurtigt kan tørre igen.

Men i år måtte det altså have en ekstra tur, synes jeg,
så det kunne dufte dejligt i en julepyntet stue :-)





Og så VAR det jo lige, at jeg synes, at det egentlig så rigtig fiiiint ud med hvidt betræk.
I hvert fald kan jeg godt forestille mig, HVOR FLOT sofaen vil tage sig ud,
hvis den i stedet var betrukket med helt dejligt hvidt betræk.

Henrik er ikke heeelt enig, men det er mere fordi, han synes at det bliver for sart,
og han derfor skal passe endnu mere på, og det er altså ikke liiiige ham :-)

Men om det er gråt eller hvidt betræk, 
skal det jo vaskes alligevel,
og så kan man jo bare sørge for at vaske lidt oftere, ikke sandt?
Så dufter det jo også bare SÅ skønt med nyvasket betræk,
og det er da vel ikke en dårlig ting, tænker jeg.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar