lørdag den 2. september 2017

Grøn oase






Designbordet fra Norrmade fungerer så fint som plantebord :-)


Det at planterne kan fordeles på 3 forskellige niveauer giver en visuel fornemmelse af en grøn, grøn oase,
og med den høje violinfigen placeret umiddelbart ved siden at bordet tilføres yderligere en dimension i billedet.





Hej, alle sammen :-)

Sikke et fint vejr, vi har haft i dag.
Heldig, heldigt, da Sofie skulle til fødselsdag hos en klassekammerat i dag.
De bor på en dejlig gård lige uden for vores lille landsby,
og har den skønneste have, man kan tænke sig.

(Det er øvrigt samme klassekammerat, hvor klassen hvert år henter deres eget juletræ)

De har også en meget stor havestue, hvor en kæmpestor passionsblomst (Passiflora caerulea) er noget af det første man lægger mærke til, når man træder ind.

Jeg var så heldig at få nogle stiklinger med hjem,
og er lige blevet færdig med at plante dem i en stor plastikpotte omkring en stor bue,
og er nu SÅ spændt på, om den overlever :-)

Jeg kan faktisk huske denne plante fra min barndom.
Min mor havde ALTID Passiflora caerulea,
og de var utrolig flotte.
Håber min trives hos mig, og vokser sig stor og stærk med masser af blomster :-)




Tine K puden er så fin i både form og farve.
Det er faktisk det eneste indslag af lilla/lyserød i stuen,
og passer vældig godt ind i de øvrige farver.




Kan I se den lille udgave af musehaleaks,
der står på midterste hylde bag kaktussen?

Den købte jeg i tirsdags til en tyver!
Så nu har jeg to musehaleaks, for jeg købte jo min første for et par uger siden på torvet.
Det kan I læse mere om i DETTE indlæg.




Væglampen i messing er et FUND :-)
På en gåtur fandt Sofie den i en kasse, der stod uden for en have, hvor man bare kunne tage det, man ville have.

Er SÅÅÅ glad for den, selvom Henrik synes den er noget af det grimmeste han har set :-)
Det er jeg dog ligeglad med at han synes, for JEG ELSKER den, og synes den pynter på væggen :-)




Jeg er helt nervøs for om jeg har plads til alle mine planter,
når de, der står udenfor, skal ind igen.
Skal lige tænke over, hvor søren jeg skal gøre af dem :-)





I dag, da vi var et MEGET hurtigt smut i Roskilde,
købte jeg grå farve til tekstiler med hjem fra Matas.
Jeg har nemlig nogle råhvide servietter i bomuld,
som jeg faktisk ikke har brugt særlig meget,
netop fordi de er råhvide, og ikke hvide.

Så lige nu ligger de i vaskemaskinen og bliver farvet grå.
Er MEGET spændt på resultatet, og skal nok skrive i morgen om, hvordan det er gået :-)


Derudover er dagen gået med at læse til eksamen.
Puhaaaaa, hvor ER det et stort pensum, jeg skal igennem,
så jeg GLÆDER mig til at det er overstået,
så weekender og aftener igen bliver mine egne :-)


Cykelløbet kører i baggrunden, for det er jo VIGTIGT, at se Alberto Contador's sidste cykelløb!!

KOM SÅ, El Pistolero :-) :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar