fredag den 14. juli 2017

Fra Le Deux Aples i Frankrig til Milano i Italien :-)






Så er jeg tilbage igen :-)

Som I måske kan huske,
måtte jeg downloade et nyt billederedigeringsprogram,
da jeg var i Frankrig,
da det gamle pludselig ikke virkede længere!!!!
Hvorfor har jeg INGEN ide om.

Det skulle jeg imidlertid IKKE have gjort,
for hold da op, hvor har jeg haft problemer med computeren efter dette.
Nu har jeg imidlertid fået ryddet op igen,
fjernet programmet 
og fundet mig et nyt billederedigeringsprogram,
som jeg sad lidt og legede med i går.
Jeg er ikke helt inde i det nye program endnu,
så billederne herunder er altså heller ikke SUPER gode,
men det får være.


Vi kom hjem i søndags.
Sent om aftenen,
og altså én dag tidligere end beregnet,
men mere om det senere.

NU gælder det nemlig Milano :-) :-) :-)


Vi kørte fra Frankrig mandag morgen,
og om eftermiddagen landede vi i skønne, skønne Milano.

Vi har aldrig været i Milano tidligere,
så vi var meget spændte :-)

Lad mig sige med det samme,
at Milano er en FANTASTISK by :-)
Og som altid, når jeg kommer til Italien,
føler jeg mig HJEMME.
Jeg ELSKER Italien,
og italienernes mentalitet :-)

De er PRÆCIST som jeg,
eller jeg er PRÆCIST som dem :-)





Da vi ikke kendte noget til Milano i forvejen,
var vi lidt spændte på det hotel,
vi har booket.

Det viste sig at ligge MIDT i chinatown!!!
Hotellet og omgivelserne var perfekte,
og vi nød dagene i Milano.





Her kan I se vores view fra vinduet på vores hotelværelse.
Midt i Chinaatown :-)




Billederne er taget tidligt om morgenen,
men der var et mylder af mennesker på gaderne fra formiddag til sent aften,
og alle børn rendte rundt og legede på gaderne.
Midt mellem biler, cykler, scootere og mennesker.

Selvom der var mange mennesker
var der ikke meget larm,
og slet ikke noget, vi tænkte over.
Jeg kan godt lidt mennesker omkring mig,
så det skal virkelig være slemt, før det generer mig,
men som sagt, det var overhovedet ikke generende.




Hotellet var fint indrettet,
og noget ganske andet,
end det skisportshotel, vi boede på i Frankrig,
som ellers også var rigtig fint :-)





Sofie følte sig helt kongelig,
når hun sad i stolene, der stod lige uden for elevatoren,
med et KÆMPE guldspejl mellem sig.




Fine billeder og malerier var der også,
og specielt dette, syntes jeg vældig godt om :-)




I baren var der en tredelt monitor/skærm,
som fangede øjet med det samme.
Sofie og jeg måtte lige kigge lidt på alle fiskene,
der svømmede rundt :-)




Morgenmaden, altså!!!

Det var SÅÅÅÅÅÅÅ godt,
og LIGE hvad vi havde brug for.

Vejret var super, super dejligt.
Sol og varme fra tidlig morgen til sen aften,
så vi nød at sidde ude på den store terrasse,
hvor der bag bordene også var et lounch område,
med store behagelige sofaer og lænestole.





En glad lille Sofie-pige,
som nyder morgenmaden i dejlige varme omgivelser :-)





Så var det tid til at komme ud og se byen.

Vi var overrasket over, at se at man havde sporvogne,
og ER de ikke bare fine.

Ærgerligt at man har nedlagt sporvognene i Danmark for længe siden.




Scootere er Italiens foretrukne kørekøj.
Det er både unge, som ældre, der kører på scootere,
og vi så MANGE på vej til arbejde,
i jakkesæt for mændenes vedkommende,
og i stiletter og kjoler for kvindernes vedkommende.

Ihhh, hvor ville jeg bare gerne have en scooter!!!!!
Så SMART og så HURTIGT et transportmiddel,
og så skal man ikke tænke på parkeringsplads.

Jeg VIIIIIIIIL have sådan en :-)




Masser af smukke, gamle bygninger var der også,
med de fineste altaner.





Sofie i noget af det tøj,
som hun købte for pengene og gavekortene,
som hun havde ønsket sig i fødselsdagsgave.

Hun brugte ALLE pengene i én og samme butik :-)
Nemlig "Copenhagen Luxe", der ligger på Ro's Torv.
En SUPER fed butik med et lækreste tøj,
og den sødeste, sødeste bestyrer.

Sååå fint at Sofie og jeg passer samme størrelse nu :-) :-) :-) 




Masser af skønne, skønne butikker.
Det er ikke ligesom i Danmark,
hvor samme butikker går igen fra by til by.
Er liiiiidt kedelig udvikling i Danmark.

Nej, så er jeg mere til Italiens koncept,
med masser af fine, små butikker,
hvor man kan gå på opdagelse i :-)










Lige inden i nåede Milano's domkirke, II Duomo,
kom vi tilfældigt forbi et photoshoot,
og DET måtte vi jo også lige tage billeder af :-)

Modellen tog det fint med alle os mennesker omkring,
for Henrik, Sofie og jeg var jo ikke de ENESTE, der stoppede op og kiggede med :-).

Smuk pige, må man sige, og HOLD DA OP, hvor var hun HØJ.
Jeg følte mig som Cirkeline ved siden af hende :-)




Og ER det ikke bare en sød hue, og et par super flotte sko, hun har på?

Ville jeg ikke have noget imod at eje :-)




Der var masser af muligheder for hurtigt at få slukket tørsten ved en fontæne.
Sofie og Henrik fik hurtigt lært at bruge dem :-)




Umiddelbart i tilknytning til domkirken lå dette fantastiske center,
og SIKKE med butikker, der var.

Sofie og jeg kunne have købt os fattige,
men vi "nøjes" med en badedragt hver,
og SÅ måtte vi vist hellere videre :-)

Udsmykningen på såvel gulv som loft var fantastisk,
og jeg kunne have taget MANGE billeder af dette sted,
og alligevel er det svært at gengive på billeder,
HVOR flot det var.
DET skal opleves!!







Og her har vi så domkirken!!!

Den storslået II Duomo.

Man kan godt forstå, at den bygning, som primært er i gotisk stil,
tog knap 600 år om at blive bygget.
Det er i dag Italiens største, og verdens fjerdestørste domkirke,
og den er bare SÅ SMUK.






Sofie og jeg foran domkirken!
Det MÅTTE vi jo lige have et billede af :-)




Og selvfølgelig også et billede af Sofie og Henrik :-)






Sofie MÅTTE lige ind i denne butik,
da hun i vinduet så at de have bamser :-)

Det blev til denne søde, lille kanin,
som kom med hjem :-)

Sofie og bamser, altså :-)




Da det var varmt, var det skønt at få noget koldt at drikke,
men jeg MÅTTE altså have en dejlig italiensk kop kaffe,
og den smagte SÅÅÅÅÅ godt.




Milano kan VIRKELIG anbefales,
og er absolut en by, jeg gerne vil tilbage til :-)

Vi var der i denne omgang fra mandag til onsdag,
hvor turen så gik videre til Gardasøen i Italien,
men det viser jeg i et særskilt blogindlæg.

Jeg vil slutte for nu,
da der kommer TOUR DE FRANCE!!!!! :-)

ELSKER TOUR DE FRANCE og ELSKER SOMMERFERIE :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar