lørdag den 10. december 2016

En travl tid






December måned er en travl, meget hektisk,
men også en super, super hyggelig måned.



 

Julepyntet køkken alrum med julelandsbyen,
som jeg fik af min lillesøster sidste år.
Kähler lyshuset og stagerne er også kommet op,
og den flotteste julestjerne i guld, som jeg har 4 af i alt,
og som jeg købte på et privat loppemarked for nogle år siden.

Hvidt og guld.
Det er bare flot :-)


 

Sidste søndag glemte vi fuldstændigt
at få tændt adventsstagen,
så det har vi måtte indhente i løbet af ugen :-)

Vi blev nemlig ringet op om søndagen af Arbejdermuseet i København,
og fik at vide, at de havde fået et afbud,
så der var ledige billetter til deres juletræsfest.
Inden for 15 minutter sad vi i bilen,
og nåede lige netop at være der præcist kl. 14.00,
hvor det gik i gang.
Puhaaa.
Og det var SÅ hyggeligt,
men mere om det i et senere indlæg.


 

Små juletræer er der også indkøbt.
Ét i natura og ét som kan genbruges år efter år.
Må lige få taget nogle ordentlige billeder af dem på et tidspunkt.


 

Juletræet i gangen står så fint pyntet,
og også her er farverne hvidt og guld.


 

Stjernerne, som jeg tror er i tykt papmache, er jeg virkelig meget glad for.
De har snore, så de også kan hænge, hvilket er super smart,
så man kan anvende dem på et utal af måder.


 

De hvide stjerner har jeg selv lavet.
Se hvordan i DETTE indlæg.

Snoren med guldpalietter er fra Tine K.
Julekuglerne og stjernerne i guld er købt i Bahne.



 

De fine stjerner fra House Doctor,
som jeg købte sidste år,
er også kommet frem.
Jeg ved bare ikke lige helt,
HVOR jeg skal hænge dem i år,
så indtil nu ligger de her i stolen,
og pynter :-)


 

Juletræet fra Tine K kommer frem hvert år.
ELSKER den enkle stil i de her juletræer.
Juledekorationen med kalenderlyset
er i år lavet i en grå lerpotte,
som man kan købe i Bahne for kun kr. 40,-.
SUPER billigt.


 

De tre led lys er fra Broste Copenhagen,
og købt på lagersalg for et par uger siden :-)

De er de BEDSTE led lys, jeg nogensinde har prøvet,
med et godt lys og en bevægelig flamme.
Kan stærkt anbefales.

Ærgrer mig over at jeg ikke købte flere end de tre.


 

Julepuden fra Day Home er kommet frem,
og passer vældig godt ind, synes jeg :-)


 

Sofie sidder og hygger med BÅDE computer og fjernsyn.
Jo, jo, hun kan multitaske, den pige :-)




Jo, december måned er en hyggelig,
men også temmelig travl måned,
må man sige.

I dag skal vi have gæster og i morgen står den på store julebagedag
sammen med en af bedsteveninderne Marlene og hendes datter og barnebarn.


Bliver en DEJLIG weekend :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar