tirsdag den 27. december 2016

En dejlig jul

Ja, så må det vist være på tide med et indlæg her på bloggen :-)
Det blev en dejlig jul her i det lille casa.
Kun os 4 var vi i år,
så det var stille og roligt,
men selvfølgelig havde vi også i år besøg af julemanden,
som vi sammen med søde, søde venner
nød at være sammen med.
Men det kommer i et senere indlæg.
Først får i et par billeder fra julebordet og juletræet.
Det var så fint alt sammen :-)


 

Julebordet var holdt i hvide og gyldne farver tilsat grønt.

Hørdugen i hvid er fra Broste Copenhagen,
de små guldpalietter er købt på nettet og drysset ud over cypres og julerose,
og stod så fint til de to "eventyrtræer", som jeg lavede efter inspiration fra Lars Jon's "Nordisk jul".
Liiiidt skæve blev de, men som Lars Jon siger: "Det vigtigste er at de har personlighed",
og DET havde mine i hvert fald :-)


 

Her ses julebordet fra gangen,
hvor mit lille juletræ står og pynter.


 

Servietter er fra Tine K og ligeledes er tallerkenerne.
Glassene med en grøn kugle er købt da vi første gang var på ferie i Frankrig i 2000.


 

Dekorationen, som jeg havde lavet med hyacinter og julerose,
kom ikke i brug alligevel på julebordet.
Den passede ikke rigtigt alligevel,
så i stedet plukkede jeg en enkelt hyacint og julerose,
som jeg placerede i en lille vase,
så vi alligevel kunne nyde duften :-)


 

I stedet for det sædvanlige gran,
som jeg plejer at bruge,
blev det i år cypres.
Og det fungerede ganske fint, synes jeg.
Lidt mere enkelt i sit udtryk,
som passede fint med "eventyrtræerne",
som jeg ligeledes havde lavet af cypres.


 

De fine stjerne lysestager i guld er købt i Hobbyland i Roskilde,
nedsat til kun kr. 40,- stykket!!
Et lille tip, da de har flere på lager :-)



 

Et ganske fint julebord,
som passede ind i det lille casa.


 

Juletræet blev pyntet den 23. december,
og farverne her er også hovedsageligt holdt i hvide og gyldne farver,
men med enkelte drys af rød.
Det kan Sofie jo vældig godt lidt :-)

I år valgte jeg ikke at bruge rensdyrskindet som juletræstæppe,
men havde i stedet fundet min gamle juletræstæppe i sølv frem.


 

Mine helt vidunderlige smukke gamle stjerner
blev i år hængt i vinduerne, både i køkkenet og i stuen.

Det så rigtig flot ud,
så det er nok ikke sidste gang
jeg bruger dem i vinduet :-)

Som jeg har fortalt tidligere er de købt på et privat loppemarked for nogle år siden,
og jeg er bare SÅÅÅÅÅ glad for dem.


 

Selv pakkerne var holdt i hvide og gyldne farve
samt lidt gråt.
Næste alle pakker var pyntet med enten lidt gran, cypres eller kristtjørn,
og det så vældig flot ud.


 

Juletræet var stort i år.
Det var lige at der var plads til stjernen øverst oppe,
og præcis sådan skal et juletræ være, synes jeg.


 

De sødeste små guldfugle med hvide fjervinger,
og super flotte engle i perlemor og glas
var noget af årets nye juletræspynt.




 


Og her i baggrunden ser vi vores nye reoler,
som jeg er SÅÅÅÅ glad for.
Tænk at Henrik faktisk måtte bruge tid på at OVERTALE mig,
til at købe nye reoler!!!

Det er ikke til at forstå nu :-)




Vi købte reoler både til stuen og køkken alrummet,
og det har virkelig givet rummene et løft.
Det ser bare brandgodt ud :-)


 

Her kan I rigtigt se,
hvor fint det ser ud med den gamle guldstjerne i vinduet.



Det var så lidt billeder af vores hjem klædt til jul.
Liiige min stil :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar