fredag den 29. juli 2016

Mit fine soveværelse





Godmorgen, og sikke en morgen det er i dag :-)


I går aftes, da aftensolen lyste ind af vinduet i soveværelset,
fandt jeg kameraet frem og fik taget nogle billeder af det helt specielle bløde lys.

Efterhånden har mobilbilleder overtaget,
da det er så nemt og lige ved hånden,
og samtidig super enkelt at oploade billederne på instagram,
at jeg nogle gange helt glemmer at få taget kameraet i brug.

Og det er lidt synd,
for billederne bliver væsentligt bedre med kameraet end med mobilen.

Så her kommer lige nogle billeder taget i går aftes
af mit soveværelse.


Et soveværelse, som jeg i den grad er blevet MEGET tilfreds med.



 

Kan godt lidt at holde det meget enkelt herinde
uden alt for mange dikkedarer og tingeltangel.

Hvidt og gråt med et par grønne planter
er præcist den farveskala, jeg bedst kan lide.


 

Lyset, der bare vælter ind af vinduerne, er så skønt,
og udenfor står et pæretræ, som vi plantede for et par år siden,
efter det andet træ desværre væltede i stormen.
Glæder mig til at det bliver STORT,
så jeg kan ligge og kigge på alt det grønne,
når jeg vågner om morgenen.

De lange grå gardiner i hør er købt i Ikea,
og har en tilpas størrelse, så de ikke tager for meget udsyn.


 

Det eneste der fortsat mangler er sengeborde.
Eller rettere sagt sengehylder.
Desværre har jeg endnu ikke fundet PRÆCIST de sengeborde,
som jeg vil have.

De er i mit hoved.

Jeg ved lige præcist, hvordan de skal se ud,
og hvis jeg ikke finder nogle,
laver jeg dem selv.
Med lidt hjælp fra manden, måske :-)


 

Men ER det ikke bare fint?


Jeg er SÅ tilfreds med rummet,
og elsker at vågne op herinde,
og bare have tiden til at nyde det :-)


 

Ecalyptusplanten er blevet vældig høj.
Håber den også bliver lidt mere fyldig med tiden,
og at jeg IKKE glemmer at vande den.

HVER DAG skal den have vand,
og masser af det,
så derfor er det faktisk ikke lige en plante,
der passer til mig,
men indtil nu er det da gået godt :-)

Heldigvis :-)


 

Denne sukkulent ser også ud til at trives nu.
Havde helt glemt den, da den stod i træningsrummet,
og mærkelig nok var den ikke visnet totalt.

Glæder mig til at følge den,
og se hvor stor den kan blive.


 

Betrækket på de store puder har jeg syet af lysegråt hørstof fra Stof og Stil,
og den FINE lille pude er købt i Inspiration.
Er SÅ glad for den.




Slutter lige af med et billede af lille Freja-pige,
som ligger og hygger i sofaen.
Nåå, hun er så fin, det lille pus.

Nu er familien ved at vågne op til dåd,
så nu løber jeg.

Há en dejlig fredag :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar