torsdag den 21. juli 2016

Lidt af hvert





Bon jour, alle sammen :-)

HOLD DA OP,
hvor har der været mange inde på bloggen!!!
Jeg er helt overvældet.
TUSINDE TAK :-)

Der har været lidt stille i den første 1½ uge af sommerferien,
og det er ikke fordi, der ikke er sket noget.
Tværtimod, så har vi haft vældig, vældig travlt.

Første uge var det kun Sofie og jeg, der havde ferie,
og det benyttede vi bl.a. til at tage på nogle småture,
bl.a. var vi sammen med min mommie på besøg hos min lillesøster,
på biblioteket, hvor der blev lånt en hel del bøger.
ELSKER at læse bøger, og genialt med vores eget lille bibliotek i vores lille by,
hvor man bare lukker sig selv ind via sygesikringsbevis.
MEGET SMART :-)
Ja, og ellers shoppet og hygget.
Det var den første uge :-)

Da Henrik's sommerferie så startede i fredags,
var det i arbejdstøjet, og så har vi ellers fået malerarbejdet i gang i det lille casa.
Det RODER overalt,
for møbler og ting og sager må jo nødvendigvis ud af rummet,
førend der kan males.


I dag blev vi færdige med den ene ende af huset.
De to børneværelser, det lille badeværelse og den lille gang
er nu færdige.

Og det bliver SÅÅÅÅÅ fint.




 

Da jeg var i Roskilde et smut for at købe fødselsdagsgave til bedste veninden,
faldt jeg over denne super, super flotte pude i Inspiration.
Ærger mig efterfølgende over, at jeg kun købte én.

I morgen går det løs med soveværelset,
som også trænger til en kærlig hånd i form af maling.

Skal have fundet nogle væghængte sengeborde,
og var i sidste uge forbi Bolia,
da jeg havde set nogle vældig fine nogle på nettet.
Desværre var de IKKE særlig pæne i virkeligheden.
Jeg synes det i hvert fald ikke,
så det var en liiidt skuffet Jeanette,
der vendte næsen hjemad igen.

Må bare lede videre,
og mon ikke det lykkes på et tidspunkt :-)


 

På vej hjem fra min lillesøster købte jeg denne fine, fine gardenia.
Det er FLERE ÅR SIDEN, jeg sidste havde en gardenia.
Havde helt glemt, hvor dejligt de dufter,
og jeg er så glad for den.





Se engang hvor stor min violinfigen er blevet!!!
Nu må jeg snart plante den over i en større plante,
og så må den vist ned på gulvet at stå.






 

Jeg bliver mere og mere glad for mit Steward bord fra Norrmade,
og denne pude med påfugle fra Tine k :-) :-) :-)


 

Et fint område i stuen,
som jeg er ekstra glad for :-)


 

Kopper og krus fra alskens forskellige mærker.
Kan godt lide forskellige kaffekrus.
Her er bl.a. Tine K, Broste Copenhagen,
Hvid Atelier og flere andre mærker.

 

I går morges startede jeg dagen med at bage
VERDENS BEDSTE KNÆKBRØD :-)
Et super godt alternativ til slik og andet usundt,
når man går og maler og trænger til et eller andet lækkert :-)

Opskriften finder du HER.


 

Bedste veninden, Tine, havde fødselsdag i søndags,
så her fik vi en tiltrængt pause fra malerarbejdet.

Her er det fødselsdagsbarnet og jeg.
Tænk at vi har kendt hinanden i 24 år!!!
Utroligt som tiden går hurtigt.


 

Træningsrummet,
som jo er Christian's tidligere værelse,
er malet færdigt.

Nu mangler vi blot at få sat tingene på plads,
og få det nyindkøbte fjernsyn sat op.


 

Sofie's værelse er også færdigt,
og det blev SÅÅÅÅ flot.
De gør alle rummene i øvrigt,
når de står færdigmalet.
Det er simpelthen noget af det bedste,
når hjemmet bliver frisket op,
og står knivskarpt :-) :-) :-)


 

Sengehimlen fra Numero74 er stadig et hit.
Sofie ELSKER den :-)
Det er et rigtigt hyggested at sidde og læse en god bog.




MÅ lige slutte af med dette billede af Sofie og Nanna fra Oh Land!!!!
EN KÆMPE OPLEVELSE,
som fortjener sig eget blogindlæg :-)
Mere om det senere.

NU er det tid til at slappe lidt af,
nyde det gode vejr,
og bare nyde AT VÆRE TIL :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar