torsdag den 5. maj 2016

En ganske særlig dag i dag







 Den 5. maj 2016 er det i dag.


via


Præcist 71 år siden, at Danmark blev befriet fra tyskerne.
En glædens dag må det have været dengang.
For tænk om Danmark permanent 
var blevet indlemmet i Det Tyske Rige!!!

Puhaaa, en grim tanke.

Mærkeligt så at tænke på,
hvordan det politiske spil i Europa er i dag.

71 år efter.

Med en kansler i Tyskland,
der tror at hun taler på vores - Danmark's - vegne,
og andre europæiske landes vegne.

Uhyggeligt!!

Håber snart at EU falder fra hinanden,
og at alle levebrødspolitikere,
der er placeret i Bruxelles,
kaldes hjem.

Ét er at have et fællesskab i tilfælde af krig i Europa.
DET er til at forstå,
men fælles mønt, fælles politik,
og mindre, og mindre selvstyre i eget land,
DET ER IKKE I ORDEN!!!!!


Nå, det var et lille sidespring :-)

Nej, lad gode og glade tanker være fremtrædende i dag,
og lad os være taknemmelige for,
at Danmark blev befriet dengang :-)








Sikke et fantastisk vejr, vi har haft i dag :-)

Lige fra morgenstunden skinnede solen ned fra en skyfri himmel,
og Henrik og jeg har brugt dagen i dag på at male carport og plankeværk.

Puhhhaaaaaaa, hvor ER jeg øm i kroppen,
så i dag behøver jeg vist ikke at træne :-)

En tur forbi Roskilde blev det også til i dag,
da vi skulle have købt espalier til vores clematis.
To styk blev det faktisk til,
så nu får de fine betingelser at vokse op under :-)




Det er ikke svært at få taget billeder,
når lyset strømmer ind af vinduerne,
fra tidlig morgen til sen aften.

Jeg NYDER denne årstid.
Rigtig, rigtig meget.




Som jeg har skrevet om tidligere,
vil jeg vældig gerne have en gallerivæg over sofaen
i stedet for hylden, som vi har nu.

Men hold op, hvor er det svært at finde plakater,
som jeg synes vil passe ind på sådan en væg.
Tænker også, at der også skal et spejl op mellem plakaterne,
men i første omgang,
er det vist plakater, jeg må bruge lidt tid på.

Er jo vældig glad for denne plakat,
så det KAN jo lykkedes :-)

Må bare give mig god tid.
På et tidspunkt finder jeg nok 
de helt rigtige til stuen.




Det hvide Steward bord fra Norrmade er jeg stadig helt, helt vild med,
og snart kommer der flere små grønne planter til,
så bordet snart vil være helt fyldt med forskellige fine, grønne planter.





Blandt andet skal de her to omplantes i fine krukker,
og over at stå og pynte på Steward bordet.
Det skal nok blive fint.




De hvide, bløde hørpuder fra House Doctor er et hit,
og jeg må have fat i 3-4 styk mere,
for de er super, super rare at have i sofaen,
og så tilfører de også den kæmpestore grå hjørnesofa noget hvidt,
og det er tiltrængt.




Day lysestagerne er i høj kurs herhjemme.
Desværre kan jeg ikke få fat i flere af dem,
da de åbenbart ikke bliver produceret mere :-(

Ville ellers have været SUPER FLOT 
med en masse hængende forskudt af hinanden :-)




Grønne planter alle vegne,
og har I set "Anonyme plantesamlere" på Instagram?
DER er der sandelig inspiration at hente,
kan jeg fortælle jer.




Masser af puder, plaider og grønne planter.
Dejligt at synke ned i sofaen om aftenen,
og bare putte og hygge med en kop kaffe eller te.
SÅ slapper jeg helt af :-)




Spøgelsestræet, der står i vinduskarmen i køkkenalrummet, trives også vældig godt,
og står så fint sammen med Kähler lyshusene og lysestagerne.




En anden plakat, som jeg er vældig glad for,
er denne med Kaffedamen :-) :-) :-)
Så fin og købt på Arbejdermuseet i København.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar