torsdag den 11. juni 2015

En fantastisk dejlig dag





har jeg haft i dag med mine kolleger :-)

Det var en meget spændt Jeanette,
der kørte af sted kl. 8.00 i morges.

Det eneste, jeg og mine kolleger, vidste om dagen i dag,
var den adresse vi havde fået udleveret,
ellers var alt hemmeligholdt af festudvalget :-)

Festudvalget bestod af 3 af vores kolleger,
og sikke et festudvalg, de viste sig at være :-)

Første 1½ time var rent fagligt,
men på den sjov og rigtig spændende måde,
med bl.a. Robert Dilts og Gregory Bateson's logiske niveau test,
som via dine besvarelser inddeler mennesker i

blå farve (logisk, analytisk, faktuel og kvantitativ)

grøn farve (organiseret, planlæggende, detaljeret, systematisk)

gul farve (holistisk, intuitiv, nyskabende, 'hvad nu hvis')
 
og til sidst den røde farve (empatisk, følelsesfuld, emotioel, æstetisk).

Farverne symboliserer dine præferencer.

Jeg scorede højst i gul og rød med hver 31 point,
efterfulgt af grøn med 28 point og til sidst kom blå med 18 point.

Denne test blev dog taget på en noget mere enkelt og hurtig måde,
end den oprindelig test er, hvor der er mange, mange flere spørgsmål, man skal besvare.

Alligevel gav den nu et meget nøjagtigt resultat,
og jeg kan klart genkende præferencerne :-)
Og sjovt var det :-)

Dagens hovedopgave var imidlertid 
at vi blev inddelt i 3 hold,
som hver skulle lave en forret, en hovedret og en dessert,
og ud fra de roller, vi var nået frem til via testen,
skulle denne så anvendes i opgaveløsningen i køkkenet :-)





HOLD OP, HVOR VAR DET SJOVT OG SUPER, SUPER HYGGELIGT,
og der blev grinet en del undervejs kan jeg fortælle jer :-)

En fint dækket bord dannede rammen for en udsøgt middag.


Her følger lidt billeder,
af vores HELT FANTASTISKE MAD :-) 




Forretten var indbagt bisque af hummer,
som smagte helt, helt vidunderligt.


  

En himmerigsmundfuld var denne hummersuppe
kan jeg godt fortælle jer,
og ikke én levnede noget på tallerkenen :-)




Hovedretten bestod af touredos farseret med bryst af ungdue
med kartoffel flan og årstidens grøntsager.

Dette hold var jeg på, men det er ikke derfor, at jeg SIGER,
AT DET SMAGTE SUPER, SUPER GODT.
Det mest fantastiske kød, den mest smagfulde kartoffel flan,
og sausen - jeg siger jer - den var god :-)




Hertil en fantastisk god rødvin.
Liiige præcis som jeg kan lide den.




Og til slut fik vi en helt vidunderlig dessert.
Chokolade souffle med hjemmelavet is og friske hindbær.


Og hvor foregik det så henne???

Jo, såmænd på Damhuskroen i Rødovre :-)

For jer læsere, der ikke er danskere, kan jeg fortælle, 
at for mange danskere anses Damhuskroen 
for enkeballernes hovedsæde med gammelt dansk popmusik
og stedet henvender sig primært til det lidt ældre publikum :-)

Men det er så ikke heeeelt rigtigt,
for Damhuskroen byder også på så meget andet,
bl.a. på det her madkursus, som jeg var på i dag :-) 
OG DET VAR EN KÆMPE SUCCES!!!!




Her lidt historie om Damhuskroen taget fra Wikipedia:

Damhuskroen er et spise- og dansested 
beliggende ved Damhussøen i Rødovre vest for København.

Kroens historie går tilbage til første fjerdedel af 1600-tallet,
hvor Christian 4. gav tilladelse til at opføre et mindre vagthus
 ved dæmningen over Damhussøen.
Huset fungerede som bolig for en opsynsmad, 
der holdt øje med dæmningens sluse.

I 1682 optræder en kro for første gang i beskrivelsen af Rødovre.
Navnet var dengang Langvejs Damhus.
Der var imidlertid ingen bevilling til at drive kro;
først i 1757 opnåes kongeligt privilegium til dette.

Anlæggelsen af jernbanen fra København til Roskilde betød et drastisk fald i antallet af
gæster til kroen, men i slutningen af 1800-tallet oplevede den en renæssance,
idet mange københavnere frekventerede stedet grundet dets landlige idyl.
Blandt gæsterne var forfatterne Holger Drachmann og Viggo Stuckenberg.

Omkring 1930 var Damhuskroen dog atter ringe besøgt,
og de besøgede der var, blev betegnet som tvivlsomme.
Familien Stephansen overtog driften af kroen i 1936,
og fik gjort den til et populært sted for folkelige arrangementer som
foreningsmøder, baller, dilettanter, juletræsfester m.m.

Under besættelsen dannede kroen ramme om mange nationale møder, bl.a. alsang.
En del af arrangmenterne var arrangeret af Rødovre og Omegns Gymnastikforening,
der bl.a. engagerede Gunnar Lemvig, Ib Schønberg, Christian Arhoff og Erika Voigt.

Siden er Damhuskroen blevet kendt for sine enkeballer, kaldet "Ladies Night".
Kroens julefrokoster er også populære, og flere entertainere optræder jævnligt på kroen.




Her et view ud over Damhussøen,
som Damhuskroen ligger lige op ad :-)

Kønt ser det ud,
og sikke et fugleliv, der er.




Ja, I kan nok se,
at jeg havde
EN HELT FANTASTISK DEJLIG DAG I DAG :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar