søndag den 25. januar 2015

At spise på en irsk pub i USA






Mens jeg sad og lavede øvelser på hotelværelset
(epic-øvelser, altså :-) )
bankede det pludselig på døren.
Det viste sig at være rengøringen,
som spurgte om jeg ville have ordnet værelset i dag.

Det ville jeg gerne :-)
men syntes hun skulle være i fred,
så jeg tog overtøj på,
og strøg ud af døren.

Klokken var blevet 15.30 her i Madison,
og jeg var faktisk blevet sulten,
og da Subway havde lukket i dag!!!!,
blev det i stedet en irsk pub,
som lå næsten ved siden af,
så jeg ikke skulle gå så langt.
Og det viste sig at være et SUPER sted :-)


Jeg glemte helt at tage billeder af stedet uden for,
så de to første billeder er googlet på nettet.
Så kan I se det både om vinteren,
og om sommeren :-)







Pubben var super, super hyggeligt indrettet,
og det viste sig også senere at maden var rigtig god her.




Man kan vælge at sidde i baren,
sidde ved et lille bord stadig i nærheden af baren,
eller sidde ved et større bord i andre lokaler.

Jeg valgte et lille bord ved baren,
med gamle, søde, lidt slidte polstrede barstole.

Her følger lidt billeder af stedet :-)









Dejligt, iskoldt vand.
Elsker det :-)




Man sad vældigt godt på de gamle, polstrede barstole.





Her på dette stemningsfulde sted
fik jeg min super dejlige mad,
som jeg NØD i fulde drag :-)




I starten skulle jeg altså lige vænne mig
til den måde, man betaler sin regning på herover.

Regningen kommer i en mappelignende bog,
hvor man skal ligge sit kreditkort eller kontanter i.




Den bliver så senere hentet af personalet,
som kort efter leverer den tilbage igen med en bon, 
hvor der er mulighed for at skrive 'tips' på.
Det forventes at man giver mellem 10-20% i tips.
Det skriver man så på bonnen,
og tager så sin egen kopi.

Et voilá,
regningen er betalt :-)

Jeg VAR altså ærlig talt ikke helt tryg ved det i starten,
for tænk om der bliver hævet MERE end det man har skrevet på,
men ingen af dem jeg indtil nu har snakket med
- og det er mange :-) -
har oplevet noget fikumdik af den art.

Puha :-)




Da jeg kom tilbage på hotelværelset
var der ryddet FINT op,
redt seng, skiftet håndklæder og lagt kaffe, sæbe m.m.

Joooo, det er skam NEMT at være Jeanette her :-)




Selv mit skrivebord var blevet ordnet :-)

Gad vide, hvad personalet egentlig tænker om alt det,
jeg har hængt op diverse steder.
Selv på spejlet :-)

På den måde kan jeg hele tiden - og meget nemt - kigge på mine noter,
når jeg har brug for det :-)

Ikke så tosset, vel?

Nå, nu er det tid til at træne
og bagefter retur og øve videre.

Vi ses :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar