onsdag den 3. september 2014

Tjuuuuhoop






så gik onsdagen også,
og vældig stærkt oven i købet.

Det var sidste dag på kurset i dag
buhhhhhhhhhhhhh,
men sikke et vejr, vi har haft,
så det viste sig at være liiiiige vel varmt med pelsen,
da jeg skulle hjem :-)

Af med den, og så ellers nyde det gode vejr.

I én af pauserne smuttede jeg lige ned at trapperne,
ud på gaden, gik ca. 30 meter, og vupti,
var jeg inde i en forretning,
og købe fødselsdagsgave til en søøøød veninde :-)
Så var den klaret!

Ja, ja, det er vældig dejligt at være i hovedstaden :-)

Dagens billeder i dag er taget her i morges.
Her kan I følge mig hele vejen
fra Roskilde og til jeg er inde på kursusstedet i København :-)

Det synes jeg kunne være lidt sjovt :-)




Da jeg gik forbi Hestetorvet i Roskilde her til morgen,
var der ved at blive sat stande op til loppemarkedet.




Loppemarkedet fyldte godt,
og her ser man også de smukke, smukke Roskilde-vaser af Peter Brandes,
der pryder Hestetorvet.




Til venstre ses Roskilde station,
der for en del år siden efterhånden
blev ført tilbage til dens oprindelige udseende.




Jeg synes det er så smukt med træer i bybilledet,
se bare.




På modsatte side af Hestetorvet ligger denne smukke gamle bygning
med de fineste kanapper.




I den bygning bor faktisk en af medarbejderne fra Sofie's tidligere børnehave.
Det sødeste menneske,
og en MEGET dygtig tegner, er Bettina også.




Så sidder jeg i toget,
- heeeeelt afslappet -
med kaffe og min iphone,
og tjekker bl.a. blogs :-)
Ja, ja, livet er skønt!




Ved Nørreport station ligger dette fine lille konditori,
hvor der dufter himmelsk ud fra døren,
når man går forbi.




Vel nået frem starter dagen med fiiin morgenmad.

Læg mærke til DET SMUKKE LYS på bordet.
Jeg MÅTTE simpelthen spørge,
hvilket mærke det var,
og det viste sig at være af mærket Holmblad.

Brænder det ikke bare smukt?
Ligner nærmest kobber indeni og drypper ikke.
Må have fat i sådan nogle.




Ved de fine gamle vinduer står den dejligste morgenmad på rad og række,
og som baggrund smukke hvide orkideer i høje sorte krukker.
Jamen, så fint det er.




Smukke døre og gulve er her også.




Det fineste grå/blå keramikfad
med en VIRKELIG GOD OST.




Fin udsigt til en gammel bygning med bindingsværk i en varm gul farve.
Så bliver det ikke mere idyllisk.




Fine gamle vinduer med høje lysestager,
sorte 7-stole om spisebordet.
Jo, her sidder jeg vældig, vældig godt.




Slutter af med et billede fra baggården
med den smukkeste blå himmel.

Jeg kommer til at savne at tage herind.
Det var så vældig dejligt,
og et SUPER GODT kursus.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar