mandag den 11. august 2014

Verdens bedste hjemmelavede knækbrød






Efter en lang ferie med masser af god mad,
har jeg en tendens til at være ekstra, ekstra sulten i løbet af dagen
på de første arbejdsdage :-)

For at undgå at komme til at købe alskens usunde ting,
og i stedet spise noget, 
der både er nemt, hurtigt og sundt, 
og som giver energi til arbejdsdagen,
har jeg i dag efter aftensmaden bagt hjemmelavede knækbrød :-)

De smager virkelig super, super godt,
og er utrolig nemme at lave.
Opskriften har jeg fra min chef Lone,
og de er virkelig verdens bedste hjemmelavede knækbrød.

Prøv selv :-)

  




Hørfrø               knap 1 dl.
Sesamfrø          knap 1 dl.
Solsikkefrø       knap 2½ dl.
Græskarfrø      3 dl.
Havregryn        knap 2½dl.
Rugmel             1½ dl.
Hvedemel        3 dl.
Bagepulver      2 tsk.
Salt                    3 tsk.
Sukker               3 tsk. (giver brunere resultat, kan udelades)


Dette blandes med en ske, og der tilsættes:
Olie                 1 dl.
Vand               4½ dl.

Dejen blandes med en ske – må ikke være for fast – og fordeles på bagepapir på to bageplader med en spatel. 
HUSK AT LAVE RILLER inden bagning.
Bages ved 210 grader varmluft i ca. 25 min. Brødene må ikke være bløde. 


RIGTIG GOD FORNØJELSE :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar