fredag den 14. februar 2014

Charmetrold på slap line og ferieminder




Min S T O R E dreng på 21 år er lidt af en charmetrold :-)
Måtte lige tage et par billeder af ham i går inden han strøg ud af døren til fodbold.

Jeg kan slet ikke forstå, at jeg har en søn på 21 år!!!
SÅ ER MAN GODT NOK SELV VED AT BLIVE GAMMEL!!!
Kan tydeligt huske, da jeg fødte ham.
En fin lille museunge var han, og nu, en voksen ung mand.
På et splitsekund!




At posere falder ham MEGET naturligt :-)


Og her Christian, Sofie og jeg i sommeren 2007,
og her kan jeg jo godt se, at der er sket meget på de 6 år,
der er gået siden dette billede blev taget :-)




Det var det år, hvor vi var på sommerferie i Østrig.
Allerede inden vi tog afsted glædede jeg mig vanvittig meget til den tur.
Jeg havde nemlig planlagt at NU skulle det være.
Det år skulle jeg ENDELIG opleve en rigtig grotte in real life.
Med stalagmitter og stalaktitter og det hele,
og jeg glææææædede mig såååååå meget.

Ned til Østrig kom vi.
Dejligt hotel, dejlige omgivelser og super, super godt vejr.
Joooo, vi var MEGET heldige.

Da dagen endelig oprandt, hvor vi skulle afsted til grotten,
var humøret højt, specielt mit :-).
Vi indtog et godt morgenmåltid inden turen gik afsted,
og jeg snakkede heeeele vejen i bilen dertil,
om hvor FANTASTISK det ville blive.
Jeg overvandt højdeskrækken, da vi kørte op med to svævebaner,
og så var det ellers ud at trave.


og trave ...



Og trave, og trave, og trave ....... puhhhhhh, der var godt nok langt op, 
og sikke stien snoede sig!!!
Christian var IKKE i højt humør. Han gad simpelthen ikke al det mas,
bare for at se en grotte :-)
Men der var ikke noget at gøre.
MOR havde sat sig for, at NU skulle det være,
og jeg var såååå spændt,
selvom jeg snakkede mindre og mindre, jo længere op vi kom.
DET VAR JO HÅRDT, DET HER!!



Jo længere op vi kom, jo mere synes jeg folk, som var på vej ned, kiggede undrende på os. 
Det var da mærkeligt, tænkte jeg.
SÅ UNDERLIGE SER VI DA HELLER IKKE UD!!!!
Nå, dem om det!!!!


La familia ved starten af bjerget.
Her i fiiiin stil (og med en noget sur Christian :-))

Er der nogen, der kan se, hvad der er galt her?
VI kunne ikke, kan jeg godt sige jer,
men det skulle vi komme til :-)

For vel oppe viser det sig,
at sådan en grotte er HUNDE HAMRENDE KOOOOOOOOLD,
hvilket SELVFØLGELIG kræver,
at man er klædt ordentlig på.
Tyk frakke, vanter, lange bukser og et par ordentlige støvler,
og var det lige det, vi havde på - endsige medbragt i en rygsæk!!!!!!!!!!
Nææææææ, ikke om vi overhovedet havde skænket det en tanke,
what so ever!!!!!! 
Og jeg MENER virkelig,
WHAT SO EVER!!!!

De havde ikke en ekstra frakke, jeg kunne låne,
så JEG fik slet ikke LOV til at komme ind i grotten. 

Buuuuuuuhhhhhhhh, vræææææææææææl, snøøøøøøøft.

Og det blev så enden på den grottetur :-( :-( :-(
Der var ikke andet for end at gå HEEEELE den lange vej ned igen.
Uden jeg oplevede den fine, fine, fine grotte,
og med en MEGET, MEGET misfornøjet museunge :-)

Ja, ja, der var jo EN GOD GRUND til at folk kiggede så underligt på os,
da vi travede op ad bjerget iført SUPER SMART sommertøj,
og med lækkert hår :-)

Følte vi os bare lige SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DUMME :-)

Om jeg kom op til grotten en anden dag på den ferie?
NEEEEEEEEEEEEEEJ
Familien NÆGTEDE at tage turen én gang til.
Så den oplevelse har jeg stadig til gode :-)

Men jeg VIL, VIL, VIL opleve at se en rigtig grotte engang :-) 
Og SÅ glemmer jeg IKKE, at tage ordentligt varmt tøj på.
DET ER HELT SIKKERT :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar