søndag den 19. januar 2014

En lille fugl



blev det til, da jeg her i eftermiddag fik lyst til at lave noget af ler.


Nu står fuglen her og skal tørre til i morgen.
Så må vi se om jeg vælger at male den efterfølgende.
Det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu :-)


Det er så hyggeligt at sidde og forme noget med hænderne,
og det får mig til at tænke på formningstimerne i skoletiden.
Jeg ELSKEDE formningstimerne, og havde en virkelig dygtig lærer,
som lærte os alt muligt, lige fra tegning, ler, papmaché osv.

Her formede jeg bl.a. Caroline Ingalls, 
som er moren i min ynglingsserie 'Det lille hus på prærien'.
Med lang fin kjole, en kyse på hovedet og under den ene arm bærer hun kurven med æggene,
som hun altid gik ind og solgte til Mr. og Mrs. Olsen's butik i Walnut Grove :-)
Jeg har den stadig oppe på loftet pakket ned i en papkasse med alle mulige andre ting,
fra jeg var barn.

Kun mine to mapper med glansbilleder har jeg taget ned fra loftet og givet til Sofie,
men skal også have fundet mine Puk-bøger og bøgerne 'Alfred Hitchcock og de 3 detektiver'.
Dem skal Sofie næsten også have glæde af at læse,
da hun er en lige så stor læsehest, som jeg var - og stadig er :-)
En dejlig weekend snart slut.

Håber I også har haft en dejlig og afslappende weekend :-)

3 kommentarer:

  1. Hej Jeanette,

    Hoppas att allt är bra med dig. Har du fått tag på någon dammvippa ännu`Jag hittade dammvippor från House Doctor på My Tivoli idag. Tänkte då på dig. De är inte riktigt en sådan som jag har men nästan. Intresserad? Isåfall hittar du mer info. här http://mytivoli.se/index.php?route=product/product&path=63_68&product_id=113.

    Trevlig söndag!

    Kram Milla

    SvarSlet
  2. Kære Milla
    Nej, jeg har ikke fundet en endnu :-) og det er vældig sødt af dig at sende dette fine tip - tusinde tak :-) Så må jeg ind og kigge nærmere.
    Du må også have en dejlig søndag.
    Kram Jeanette

    SvarSlet
  3. Varsågod :)
    Ha en härlig måndag
    Kram

    SvarSlet