lørdag den 28. december 2013

Roskilde i billeder - del 1



Roskilde er en by i konstant forandring.
Nogle af ændringerne er positive.
F.eks. er brolægningen på Algade tilbageført til tidligere tider med fine, fine brosten,
mens andre ændringer er knap så heldige. 
Her tænker jeg bl.a. alle de frygtelige bygninger fra 1960'erne,
som virkelig ikke har pyntet på den gamle handelsby Roskilde.

Her får I første del af de billeder, som jeg tog i dag,
da Sofie og jeg var en smuttur i Roskilde.

Håber I vil nyde dem :-)


























Før vi købte hus i Ågerup, som ligger 10 km fra centrum af Roskilde,
boede vi i lejlighed på Gammel Landevej.

Jeg elskede den gamle lejlighed fra 1922 på kun 65 m2, 
og elskede at jeg kun skulle cykle 2 minutter,
(nemlig ned for enden af vejen)
så var jeg på Algade i Roskilde :-)

Jeg er opvokset i Karlslunde Strand, der ligger 15 km fra Roskilde,
og var tit i Roskilde og handle med min mor, så det er gennem mange år,
at jeg har haft min gang i Roskilde by.

Begge mine børn er født på Roskilde Sygehus,
og Christian var næsten 7 år, da vi flyttede til Ågerup,
hvor jeg også har været meget, meget glad for at bo.

På et tidspunkt vil jeg imidlertid gerne tilbage og bo i Roskilde by igen.
I en gammel lejlighed med masser af sjæl, og så pyt med om den er utæt og kold.
Det kan man gøre noget ved, men det kan man ikke med beliggenheden :-)


Men måske det bliver ved drømmen.

Vi får se :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar