onsdag den 18. december 2013

Juletræet med sin pynt



Sikke en uge, hvor der har været fart på :-)

Mandag var jeg hjemme og besøge en tidligere kollega, som bor lige uden for Holbæk i en tidligere præstegård.

De købte den for nogle år siden og har renoveret ALT, så nu fremstår huset fuldstændigt som nyt,
men bibeholdt de smukke gamle døre og vinduer.
Alene deres køkken er på størrelse med hele mit hus!!!! :-)

Det var rigtig DEJLIGT at se Tove igen, som jeg har savnet rigtig meget,
siden jeg stoppede.

I går nåede jeg kun lige hjem og vende og så var det afsted igen, 
da vi både skulle købe vinter ridetøj til Sofie og et juletræ.
Vi er jo ikke hjemme i weekenden, så træet skulle købes i denne uge, og det blev så i går :-)


 I fuld gang med at pynte træet.
Er sååå hyggeligt :-)


Årets pynt er en blanding af nyt og gammelt,
og i farverne hvid, sølv og guld.


Her med brændeovnen i baggrunden.


Jeg elsker Karen Blixen's julepynt i sølv fra Rosendahl, 
og var SÅ HELDIG at få en hel del julepynt fra netop det mærke sidste år af nogle super søde dejlige kolleger.

I skal vide, at jeg er MEGET, MEGET GLAD FOR DET, og tænker på jer hver gang jeg kigger på det.

TUSINDE TAK, søde mennesker :-)


Denne søde, søde engel har jeg fået af min mor.
Det er min moster, der har lavet dem og er af keramik.
Er den ikke bare fiiin?


Denne - efterhånden noget beskidte - julemand er HELT TILBAGE fra 2. eller 3. klasse, hvor min bedste veninde Carina og jeg havde en lille julegave med i skole til hinanden.
Denne var min gave, og jeg kan stadig huske, hvor glad for den jeg blev :-)

Det er blevet en tilbagevendende tradition, at juletræet først er pyntet, 
når julemanden er at finde på træet, enten hængende i en snor eller stående på en grangren.  


Er klokkeblomst ikke bare fin?
Købt i Disneyland i Paris forrige år.


Årets nye julepynt er disse julekugler i sølv fra Day.


Har desværre endnu ikke fundet ud af, hvordan man tager gode billeder om aftenen.
Det så MEGET finere ud gennem linsen, da jeg tog dette billede synes jeg :-)

Há en fortsat god aften, 
og nu er der kun 6 dage til juleaften!!!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar