onsdag den 25. december 2013

Freden sænker sig over familien



Jeg ELSKER juleaften - ingen tvivl om det.
Forventningens glæde, samvær med familie og venner, god mad og ikke mindst gaverne
ser jeg altid frem til - hvert år!!! :-)

Men efter jeg er blevet voksen er 1. juledag faktisk blevet MIN ynglingsdag.

Freden, der sænker sig over familien, 
tiden til bare at nyde at have fri, nyde de gaver man har fået, 
nyde at varme resterne fra i går op og føle at man har alverdens tid.
Nyde at tænke tilbage på i går, som - forhåbentligt - indfriede alles forventninger,
se en god film i fjernsynet, DET elsker jeg :-)

I dag flyttede jeg lidt om på pyntegenstandene i stuen.
Trængte til lidt mere 'luft' og lidt mere hvidt i stuen, og synes at det blev ganske fint.
 

Mit fine forsølvet træfad fra Bloomingville, 
som jeg fik i julegave i går af min bedste veninde Marlensen,
er jeg SÅ glad for, har fået plads på den sorte kommode i stuen.


Elsker mine små fyrfadstager i kobberfarver - også fra Bloomingville - passer perfekt på fadet.


Den grønne grantop står godt til kobberfarverne.


Mine små fugle skal SELVFØLGELIG også have plads her :-)


 Hjemmelavet juletræ som gør det lidt 'julet'.


 Én af mine mange hvide orchideer i fuldt flor 
er flyttet fra vindueskarmen i stuen til den hvide reol, 
der hænger på væggen ved siden af brændeovnen, 
og står nu i selskab med Tine K lysestagerne til fyrfadslys.

Jeg ELSKER disse lysestager fra Tine K, hvor lyset reflekterer så flot, og lyser HELT op. 


Jeg har længe været lidt træt af farven på de to urtepotteskjulere,
og synes ikke at cremefarven passer super godt ind i de øvrige farver herhjemme.
Omvendt kan jeg vældig godt lide formen og størrelsen på dem,
så i dag malede jeg dem hvide,
og voilá, to styk nye og fine urtepotteskjulere.

Nu er vi lige kommet hjem efter en HYGGELIG og DEJLIG frokost hos vores nye venner,
Kathrin og Andreas og deres 4 søde, søde piger.
Sofie er BEDSTE veninde med deres yngste datter Madita,
og det er bare en gave at møde dejlige, rare, sjove og gæstfrie mennesker,
som man trives godt med.
Vi er heldige!!, er vi :-)

I aften skal La familia se sidste afsnit af julekalenderen Pagten, som kommer 20.30.
Det nåede vi ikke i går, men HELDIGVIS har vi så mulighed for at se den på et andet tidspunkt.

Há en dejlig 1. juledags aften, alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar