onsdag den 30. oktober 2013

Christmas mood og Sofies DIY julekalender


´

JEG er ved at komme i julestemning, selvom der er mere end 1 måned til 1. december :-)

Her er nogle eksempler på julepynt, som gerne må finde hjem til mig i år.



Da jeg var barn elskede jeg at lave min egen julekalender, og det foregik næsten altid i efterårsferien :-)
Den interesse har Sofie arvet, og her i efterårsferien lavede hun denne flotte julekalender, som i år består af 24 små separate tegninger med hver deres låge. 

Hvordan du laver den, kan du læse her:

På det ene stykke papir laves 24 små tegninger fordelt over hele papiret.
Det andet papir lægges ovenpå og de 24 låger markeres, og tallene 1 til 24 skrives på, hvorefter du tegner et motiv (Denne side er forsiden på kalenderen).
Med en nål prikkes tre ud af 4 sider på den enkelte låge, og som afslutning limes de to stykker papir samme i kanten hele vejen rundt. 

Voilá, ét styk hjemmelavet julekalender :-)

Jeg kan huske at min lillebror engang lavede en julekalender ud af tændstikæsker, som han limede sammen, så de dannede ordet 'JUL', hvorefter han malede dem røde.

Det blev super flot :-)
  

2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon ar din Sofie! Jattefin kalender! Jag alskade ocksa att gora kalendrar nar jag var liten och min mamma sydde en paketkalender till mig nar jag var liten! Har forsokt att aterskapa den till mina barn men jag har ingen fantasi alls aven om jag funderar pa det varje ar! Forut kopte jag legokalender till Elias men han har vuxit ifran det nu!
    Ha en harlig helg och som vanligt bjuder du pa sa fina bilder!
    Kram!

    SvarSlet
  2. Tusinde tak for din søde kommentarer. Den blev Sofie SÅ glad for :-) Kender godt det med at skulle finde på. Sidste år gik nissen over til adventskalender. Til piger er det egentlig nemt at finde på 24 små gaver, men til drenge!!!! DET er godt nok noget sværere, synes jeg :-) Så adventskalender fungerer rigtig fint her i familien :-) Da jeg var barn havde vi børn en støvle hver (du ved sådan en nissestøvle i plastik), og her lå der lidt godter i hver søndag, og var der lige 5 børn, der kunne komme TIDLIGT OP HVER SØNDAG MORGEN :-) Det er jo ikke størrelsen på pakken, men blot det at der ER noget, som gør det hyggeligt. Det er i alt fald min erfaring :-)
    Du må også have en dejlig weekend, som HELDIGVIS er lige rundt om hjørnet - jubii
    Kram Jeanette

    SvarSlet