søndag den 8. september 2013

Sofie og Alma




Alma-dukken blev til i december måned 2012.
Sofie havde set de SØDESTE dukker på bloggen Tusindefryd, og ville så gerne have sin helt egen dukke. Imidlertid lå den en del over budgettet og gode råd var dyre. Lige indtil min veninde opdagede, at man kunne købe bogen 'Tusindefryd-dukker' af Wenche O. Steensen, som viser trin for trin, hvordan dukken bliver til.
Vi købte derfor sammen materialer ind og gik ufortrødent i gang. Hun med en dukke til sit barnebarn og jeg med en dukke til Sofie i julegave.

Hele december måned blev brugt til at sy Alma, og det skulle foregå UDEN SOFIE OPDAGEDE NOGET, så når Sofie var lagt i seng var det frem med bog og materialer og skynde sig at nå så meget som muligt, eller også kørte jeg over til min veninde, hvor vi så sad nogle timer om aftenen, og syede på livet løs.

Jeg vil ikke anbefale nogen kun at afsætte en måned til projektet, når det som i mit tilfælde, skulle foregå i det skjulte :-)

Men færdig blev Alma, og jeg var selv MEGET TILFREDS og SUPER GLAD FOR HENDE :-)


Alma skulle jo også have lidt tøj. Jeg syede derfor også nattøj og en lille sovebamse og et ekstra sæt tøj, som skulle ligge i en kuffert, som jeg havde malet og dekoreret. Inderst på låget satte jeg en lamineret dåbsattest med Alma's data, og en lille dagbog fulgte med, som jeg lavede af en kinabog. Den var til at skrive Sofie og Almas oplevelser ind i.


Det blev en succes!!! :-)
Sofie blev super glad for Alma, og jeg var bare så glad for at det var lykkedes og at Sofie straks syntes som hende.


Her Sofie og Alma i går morges, hvor de sammen sidder og ser et børneprogram i fjernsynet.


Alma får mange knus og møs i løbet af dagen af Sofie.
Hvordan Sofie har fået den ide med at sidder på KØKKENBORDET og se fjernsyn, ved jeg ikke, men hygger sig gør de to :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar