onsdag den 7. august 2013

Skolestart lige om hjørnet

 Tænk at skoleferien snart er slut. På mandag starter Sofie i 2. klasse - stor pige. Derfor skal der købes diverse skolematerialer ind, så hun er klar :-)

Jeg kan huske dengang jeg var barn og min mor og jeg var ude og købe penalhus, blyanter, viskelæder m.m. lige inden skoleåret startede. Jeg elskede det, og glædede mig altid. Ikke mindst til at købe BOGBIND :-), og sidde den første uge efter skolestart og binde bøgerne ind og sætte søde mærkater på, hvor jeg skrev 'Dansk', 'Matematik' eller hvad det nu end var for en bog :-) - så hyggeligt.




Indtil videre har jeg kun fået købt flipmapper til Sofie til diverse løse papirer, som skolen kontinuerligt uddeler i stedet for at udlevere bøger til børnene :-) Et værre rod, faktisk, da de ret hurtigt bliver krøllet og fylder en masse efter skoleårets afslutning.  


Og fine æsker fra Søstrene Grene. Det kan man altid bruge :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar